Tar mig tid

2012-04-08

Känns som att bloggen verkligen har kommit i sista hand nu ett tag så nu tänkte jag att nu tar jag mig tid och sätter mig vid datorn och fixar till ett riktigt inlägg. Det som tar upp min tid just nu det är ju i första hand Alva och sen pluggar jag ju engelska som jag måste lägga ner lite tid på och sen har man ju ett hem och ta hand om också och jag är ju faktiskt ensamstående så jag måste ju se till att fixa allt.

Ja nog om det. Vi har hittills haft en riktigt mysig påskhelg med familjen och igår var vi hemma hos mormorn på påskmiddag. Min syster Maria och hennes familj var också på plats och vi hade det riktigt trevligt! Vi började med att leta påskägg och både jag och Alva fick leta. Alva fick fina sommartröjor och en barbapappaboll av mostern med familj och i mitt ägg fanns sånna där farliga goda saker som kallas godis.. Av mormorn fick Alva 2 pyjamaser och sandleksaker, så nu väntar vi på vämen så att vi kan göra kakor i lådan :) Vi målade ägg och alla turades om att leka och busa med Alva vilket hon tycker är så kul. Bollar är väldigt poppis nu så mycket rullande blev det, mest spännande är nog mormorns pilatesboll som är så stor. Vi mumsade god middag, spelade alfapet, tittade på kvällen är din och mostern med sambo hjälpte mormorn att bygga upp en träningsmaskin som hon beställt.


Mormorns påskpresent från mig och Alva


Jag målade av syskonbarnen i äggform :) Ida, Rebecca och Emma


Den otroligt goda maten


Alva var så nöjd och glad som alltid och mumsade på sina favoriter

Kommentarer
Postat av: Fia- mamma till Edison

Låter som en riktigt mysig påsk! :) Här pluggas det också för fullt och tiden räcker verkligen inte till :S

Inlägget kommenterat 2012-04-08 klockan 22:45:11
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Jeanette - Idas mamma

Ser ut som en riktigt härlig påsk, vi firar knappt påsk, har aldrig riktigt gjort det, vi har fått ett påskägg med godis från mamma typ haha:P Men vill nog börja föra in lite mer traditioner för Idas skull, men det ser gott ut på ert bord i alla fall:)



Glad påsk i efterskott;P

Inlägget kommenterat 2012-04-09 klockan 00:04:01
URL: http://lillpyret.webblogg.se/
Postat av: Anna- Mamma och Socionom

Vad mysigt! :) Förstår att du har fullt upp som ensamstående. Kram

Inlägget kommenterat 2012-04-09 klockan 00:06:59
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0