En mysig dag

2011-09-19

Hej på er!

Det var ett tag sen nu. Jag har inte haft någon blogglust nu i helgen och har haft fullt upp med en lite kinkig bebis som håller på att få ytterligare en tand.

Idag har jag och Alva haft besök av fina Sara och Charlie här hemma hos mormorn. Vi gick ut i ösregnet och mötte S och C strax före kl 11 och tog en snabb promenad hit. Jag visade Sara vart lägenheten jag har köpt ligger och det är inte allt för långt ifrån tåget så jag hoppas att dom vill komma och hälsa på oss sen, ofta! Vi mös en stund i soffan med bebisarna innan det var dags för lunch, både för bebisar och mammor. Jag slängde ihop en sallad till mig och Sara och efter lunchen gottade vi oss med kaffe och sockerkaka medans bebisarna sov, mums!

Vi har inte varit på bvc här än och jag känner mig lite osäker när det gäller smakisar och att ge vatten m.m. Det är så skönt att Sara har kommit lite längre med smakisar till C så att jag kan fråga henne för jag har ingen annan jag kan fråga direkt. Jag har inte gett Alva vatten tidigare men har funderat på att göra det och idag så gjorde jag det. Hon hade hicka och jag tycker så synd om henne då för hon tycker att det är så jobbigt. Hon fick några klunkar vatten och hickan försvann, härligt! Sen fick hon vatten till gröten ikväll också och det funkade bra så det ska vi köra med nu.

När det var dags för S och C att åka hem så följde jag och Alva med till tåget så att dom inte skulle gå vilse :P Alva somnade gott i vagnen så jag gick en liten omväg hem så hon fick sova en stund. Det har varit riktigt mysigt att haft S och C här och det är trist att vi inte ses så ofta längre men jag är väldigt glad att vi fortfarande umgås.

Alva och Charlie var glada att se varandra och Charlie ville hålla Alva i handen, myyyys!!



Kommentarer
Postat av: Kitty

Låter som en mysig dag:) Fin bild!

Inlägget kommenterat 2011-09-19 klockan 21:44:14
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Levis

De är så söta tillsammans!

Inlägget kommenterat 2011-09-20 klockan 19:18:54
URL: http://sandraolevis.blogg.se/
Postat av: Jasmin 21 år 3 barns(mamma)

Hej vännen!!!



Såg att du köpt lägenhet shit vilken lycka!!!

Alltså jag har lite grejer som jag ska sälja för en billig peng, men vet inte vad du behöver? tänkte höra med dig först innan jag lägger upp något.



Första frågan är då om du gillar rött för jag har en sån:



http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80100190



intresserad?



haha värsta annonseringen, aja. Du ville bara säga

att jag tänker på er och du är skit stark!!!



stor kram till dig

Inlägget kommenterat 2011-09-21 klockan 10:35:16
URL: http://jasminsnall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0