Toppen fredag

2011-10-28

Idag har varit en väldigt bra dag på alla fronter.

Dagen startade strax före 7 med att lillfisan ville ha mat och sen var det lite svårt att gå upp så vi gjorde morgon.
Klockan 11 fick det bli lunch för Alva i form av potatis och palsternacks puré och päron puré till efterrätt och hon åt upp allt. En glad och nöjd mamma fick hon då!
Efter lunchen åkte vi iväg till barnens hus och kollade skötväskor. Jag hade lite tur med att jag skrev igår att jag skulle kolla ny skötväska för det visade sig att en kollega till mig säljer en skip hop deluxe skötväska och just den har jag spanat in tidigare så nu var det bara att testa den på vagnen. Den var grym! Så imorgon ska jag möta upp fina Martina och köpa den av henne för ett mycket bättre pris än i butik.
På väg hem från barnens hus tog vi en sväng förbi centrum och handlade våtservetter mm.
När vi kom hem låg ett paket innanför dörren som var till Alva. Det var dom fantastiskt fina mössorna som hennes moster Jessica har gjort. Så himla fina var dom och passade perfekt! Mamman åt lunch och sen fick Alva en flaska ersättning som hon drog i sig.
När det var dags för vila så la sig mamman bredvid dottern för hon hade lite svårt för att somna. 2,5 timmar senare väckte mormorn mamman som då insåg att hon också hade somnat. Skönt!
Klockan 17 fick lillfisan lite kvällsmellis i form av risgröt med fruktmos som smidigt slank ner i den lilla magen.
Klockan 19 var det dags för välling som också slank ner snabbt och nu sover Alva gott och mamman och mormorn kollar på idol och har lite fredagsmys.

Det har varit en bra dag med bra fynd (som hämtas imorgon), en liten som både ätit och sovit bra och lite skön extra sömn för mamman.

Jag hoppas att ni också har/haft en toppen fredag!!

 


Fina mössorna som moster Jessica gjort


Kommentarer
Postat av: Kristine

Låter som en riktigt bra dag! Skönt att allt funkar bra med maten. Önskar er en lika trevlig helg!

Inlägget kommenterat 2011-10-28 klockan 23:15:46
Postat av: Fia-mamma till Edison

Härligt med en bra dag! Hoppas ni får en lika härlig helg! Kram

Inlägget kommenterat 2011-10-29 klockan 09:41:29
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Härligt med en bra dag! Gött med skötväskan. Skiphop är fiiina.

Kram!

Inlägget kommenterat 2011-10-29 klockan 10:48:36
URL: http://sarasland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0