Skit dag

2011-10-12

Idag har varit en dag full med massa jobbiga känslor och idiotiska människor men också en del fynd...

Dagen började med det fantastiska roliga och varmt välkommna besök av mitt röda månadsbesök.. Lagom till babysimmet, inte ok! Men jaja det var ju bara att acceptera och hitta på något annat.

Jag klädde på mig och Alva och vi gick ut på en prommis i det fina vädret. Väl ute möter vi ett par med 2 hundar varav den ena hunden börjar skälla och springer mot vagnen (inte kopplad!) jag gör mig beredd för att försvara Alva om den skulle ge sig på vagnen vilket den som tur var inte gjorde utan den stannade och stod och skällde. Alva som precis hade somnat vaknade såklart! När kvinnan passerar mig så säger hon: "Ursäkta, blev du rädd?" Haha skämtar hon eller?! Jag kommer med barnvagn och hon frågar mig om JAG blev rädd!! "Nej det blev jag inte men jag har faktiskt ett barn i vagnen som kanske inte tycker att det är så kul!" sa jag. Hon flinade bara åt mig och då brast det. "Du får väl för fan se till att ha hunden kopplad om den inte kan sköta sig!" röt jag. Jag mötte dom igen och då var hunden kopplad men jag höll koll på den ifall den skulle börja igen men det gick bra. Men då ser jag att mannen går och råstirrar på mig och då frågar jag honom om det är nåt som är fel och om jag gjort dom något... "Du blänger ju så" Säger han! "JAG!" frågade jag "du ta dina hundar och stick härifrån för i helvete" fick jag ur mig och gick vidare. Sen gick jag min slinga med tårar i ögonen. Kul, tack! Folk har blivit så oerhört otrevliga mot varandra och ingen har respekt för någon annan. Sjukt tycker jag! Varför kan man inte bara behandla som man själv vill bli behandlad? Ledsen blir jag!  

Efter lunchen idag så åkte jag och Alva in till stan och kollade på ny säng till mig och ny soffa m.m och en ny vagn till Alva. Jag har bestämt mig för att köpa en ny vagn till henne pga att hon är så liten så hennes sittdel på vagnen jag har är alldeles för stor och hon simmar runt där. Liggdelen funkar inte längre då hon försöker sätta sig upp och då känns det bra att kunna spänna fast henne i sittdelen så att hon inte ramlar ur vagnen. Den jag har hittat är mindre i sittdelen och smidigare för mig att köra och får bättre plats i vår hiss som är ca 1 kvm stor (eller liten) Den är väldigt lätt att hantera iaf och perfekt för lillans lilla kropp men hon kan ändå ha den när hon blir större också. Perfekt för oss helt enkelt!


Fina vagnen

Kommentarer
Postat av: Kitty

Tack :) Fin vagn!

Inlägget kommenterat 2011-10-13 klockan 20:45:21
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/
Postat av: Sophia

Vad heter den vagnen? Kollar på en vagn jag med. Ser lite lika ut.

Inlägget kommenterat 2011-10-14 klockan 18:31:14
URL: http://liivetsomtre.blogg.se/
Postat av: Anonym

kul att du bloggar :)

Inlägget kommenterat 2011-10-14 klockan 21:21:47
URL: http://natalies.se
Postat av: JoHannah

Jag avskyr respektlösa hundägare. Blev själv skrämd som barn och har i vuxen ålder lärt mig att handskas med rädslan, men jag vill absolut inte att mina barn ska utsättas för samma sak. Bra gjort av dig att ryta ifrån. Önskar att jag vore lika modig som du i sådana lägen.

Inlägget kommenterat 2011-10-16 klockan 21:46:49
URL: http://barajagochmin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0