Ersättning, nej tack!

2011-10-30

God morgon! Jag ligger just nu i sängen och har lite morgonmys med en gladfis som snackar och sparkar och härjar. Vi brukar ju inte vara vakna vid den här tiden men dom senaste dagarna har det hänt nåt, både på sömn och matfronten för lilla fröken. Hon har ätit mycket bättre nu på dagarna när hon får puréer och hon gillar det verkligen, hon gapar bara haklappen kommer i närheten. Så jag misstänker att hon väldigt snart säger nej tack till ersättningen. Underbart att hon äter och gillar det! Men på nätterna då, ja då vill hon också äta. Tidigare så har hon ätit vid 4-5 tiden på morgonen efter att ha ätit vid 19-20 tiden på kvällen och sen vid 8-9 tiden på morgonen. Nu vaknar hon vid 2-3 tiden och sen vid 6-7. Det är inte så stor skillnad men det känns. Fast jag tycker ju att det är bra att hon äter så jag klarar inte :) Men jag undrar hur det kommer sig för oftast äter dom ju mindre på natten om dom äter bra på dagen och det känns lite tvärtom här.

Iaf idag ska min syster Maria med familj komma hit på middag och vi ska fira vår fina mamma som fyllde år i Tisdags. Det blir mysigt!

Igår fick vi skjuts av mannen i hushållet som vi var på middag hos och sen tog jag och Alva taxi hem och det gick hur bra som helst. God mat och trevligt folk var det. En bra lördag kväll helt enkelt!



Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Vad skönt att hon äter så pass bra ändå :) Duktig tjej det där!

Inlägget kommenterat 2011-10-30 klockan 09:01:58
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Kristine

Kan du kanske få i henne ytterligare ett kvällsmål så hon står sig bättre nattetid? När de rör sig mera behöver de ju oftast äta mer oxå och när man går från flaska/bröst till puré är det kanske inte helt lätt i början att verkligen veta hur mkt de behöver äta för att va riktigt mätta.

Inlägget kommenterat 2011-10-30 klockan 09:06:27
Postat av: Mimmie

Kanske låter jättefel men jag har försökt vänja av Leonel vid att äta på natten, genom att helt enkelt inte ge honom mat på natten. Han får antingen lägga sig mellan oss, eller så får han nappen. För oftast är det mest snuttebehov och inte hunger.. men DE tror att de är hungriga :)

Inlägget kommenterat 2011-10-30 klockan 22:16:34
URL: http://baramimmies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0