Det gör konstant ont

2011-10-25

Hur mycket ska en människa tåla? Hur mycket kan en människa ta tills det säger stopp? Hur mycket tål jag, hur mycket kan jag ta tills det säger stopp? Vad händer när stoppet kommer? När jag känner att jag inte klarar mer, vad händer då? Jag vet inte hur mycket mer jag orkar ta, hur mycket mer jag klarar av att stå ut med men det som skrämmer mig är vad som händer då. Vad händer när det säger stopp, när jag inte klarar mer, vad händer då?

Min värld kretsar just nu kring Alva, bara Alva. Jag gör allt för att hon ska ha det bra, för att hon ska må bra. Jag kämpar varje dag med att vara på bra humör för att Alva ska må bra. Att jag mår dåligt får jag lägga åt sidan och le mot min fina underbara dotter och visa henne att hon gör mig till världens lyckligaste, för det gör hon verkligen! Hon gör mig till världens lyckligaste även om jag känner mig bortkastad och inte värd ett skit. Jag är inte ens värld en annan människas respekt längre, en människa som jag har gjort allt för för att vi ska ha det bra. Vad får man för det? Skit! Det får man, skit!

Att det gör konstant ont det är en sak men när personen gör saker för att j*vlas med en, det får mig att vilja ge upp. Lämna allt och försvinna. Vad har jag gjort för att förtjäna detta?! Sitter just nu med 2 vattenfall i ansiktet och mår sämre än aldrig förr. Nu gör han ju saker bara för att j*vlas, varför?! Vad har jag gjort?! Är jag så hemsk så att jag förtjänar detta? Snart tror jag ju på det själv, att jag är världens hemskaste person för det verkar ju han tycka. Det är ju han som valt det här, det är han som har svikit mig men det är jag som får ta skit, varför?!



Tröstar mig med lite engelsk choklad.. Chokladen sviker mig iaf inte, alltid lika gott!

Kommentarer
Postat av: Kristine

Alva är din räddning Johanna! Vissa dagar är du säkert så nära att bryta ihop fullständigt men jag tror inte du kommer göra det. Oavsett vad och om han jävlas med dig så kommer du inte knäcka ihop. Förstår om du är orolig/rädd för det. Som du skriver "vad kommer hända?" Korta stunder kommer du bryta ihop och det vore konstigt annars. Men du kommer ta dig samman för Alvas skull. Du är en mamma nu, du kommer göra allt för att Alva ska må bra. Å då måste oxå du må bra! Tror du kommer gå stärkt ur detta Johanna! Men självklart måste du gråta också. Till slut är han inte värd fler tårar.

Kramar

Inlägget kommenterat 2011-10-25 klockan 22:04:17
Postat av: Ullis från Björkbacken

Slösa inte din energi på någon som inte förtjänar det, han e absolut inte värd det, utan du förtjänar mycket bättre. Förstår om de e svårt just nu, men jag lovar dig...tiden läker alla sår. Du har bara haft otur. Vet fler tjejer i samma sits som dig som har klarat sig bra, trots ex som gjort allt för att sabba deras liv, vårdnadstvister m.m. Fokusera på dig själv o lär dig tycka om dig själv så behöver du inte bry dig om vad andra tycker. Kan rekommendera Mia Törnbloms bok "Självkänsla nu".



Du är en underbar människa Johanna & du duger precis som du är!

Inlägget kommenterat 2011-10-25 klockan 22:33:13
Postat av: Anna

Som människa så tål man så mycket. Jag har tidigare fallit väldigt djupt, jag var djupt deprimerad och hade ångest. Jag reste mej och man kan göra det om och om igen. Kram

Inlägget kommenterat 2011-10-25 klockan 23:05:39
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Angelica och olivia

Gumman jag lider verkligen med dig! Men som tjejerna skriver du e otroligt stark. låt inte den idioten trycka ner och få dig känns som en dålig människa för dem ända dåliga människan e han, han jävla ego och du e så mycket bättre! Du e en grym tjej med en underbar personlighet och riktigt snygg;) sen e du en underbar mamma . Det e lätt att säga att jag tycker du inte ska bry dig om M men han är inte värd dina tankar. Lägg din på dig själv och Alva och eran nya pimp apartment:) älskar dig och kommer alltid finnas här för dig:) och en dag kommer det komma den där underbara killen och det kommer att hända för alla skulle vara dumma om dom inte duggade en sån underbar tjej som dig :) älskar dig och skit nu i M han fattar fan inte vad han har förlorat

Inlägget kommenterat 2011-10-26 klockan 04:29:33
Postat av: Annis

Amen!!!

Inlägget kommenterat 2011-10-26 klockan 07:36:26
Postat av: Tina - Minnas mamma

Kram <3

Inlägget kommenterat 2011-10-26 klockan 09:41:12
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0