Blogaward

2011-10-14

Kikade precis in hos Therese och såg att hon skickat vidare en blogaward till mig. Kul! Vet inte vad det innebär riktigt men jag ska svara på 5 frågor. Jag ska skicka vidare awarden och gör det då till 2 mammor, en vän och min systerdottersom jag vill se svara på dessa frågor. Det är då  Sophia, Mimmie, Nattis och Becca som får äran att svara på frågorna. 

Varför började du blogga? Jag började blogga när Alva var ca 1 månad gammal och då var det mest för att skapa en dagbok om vad som händer med lilltjejen och för att släkt och vänner som bor längre bort ska få en chans att följa oss. Jag lärde känna Sara som bloggade och hade kontakt med andra mammor via bloggen, det lät så kul och det var ju ett himla bra sätt att kunna få kontakt med andra mammor. Kan i stort sett säga att det var fina Sara som fick mig att börja blogga.

Vilka bloggar följer du? Jag har ganska många som poppar upp på bloglovin men sen har jag mina favoriter som jag tittar in hos oftare och det är såklart mest mammabloggar men sen även några vänner och i familjen. Tycker om att få tips på mat och bakning också men har ingen (än) som jag följer så jag tar gärna emot tips på någon bra matblogg.

Vilken är din favoritfärg? Lätt fråga! Lila! Men nu har även rosa kommit in i mitt liv, ungefär samtidigt som Alva kom in i mitt liv :) Jag gillar också olika kombinationer av färger t.ex vitt och grått, turkost och brunt, rosa och vitt, ja ni förstår.

Vilken är din favoritfilm? Jag måste nog säga att min favoritfilm är Remember the Titans, tröttnar aldrig på den och jag överdriver verkligen inte om jag säger att jag har sett den minst 100 ggr. Sen älskar jag dansfilmer, som Step up, Save the last dance, Dirty dancing m.fl.

Vilket land/länder vill du besöka och varför?  Nya Zeeland och Grekland. Nya Zeeland för att kunna ta del av deras fina landskap, ursprungs befolkning Maori och ovanliga djur som inte finns någon annanstans. Grekland, för att jag älskar Grekland, klimatet, maten, trevliga folket, dom fina stränderna och det klara vattnet.

Fina Sara med sin prins Charlie i vattnet på ett av våra många babysim tillfällen

 

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Men ååååh, Remember the Titans!!! Hade den på VHS på den gamla goda tiden, men har inte fått tag på den på DVD. Har du den?! Har också sett den hur många gånger som helst, bästabästa!



Haha, jag säger ju att vi är tvillingsjälar. Vi skulle inte ha svårt att få ihop en filmkväll i alla fall ;)

KRAM

Inlägget kommenterat 2011-10-14 klockan 21:23:11
URL: http://sarasland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0