Hektiskt? Hahaha

2011-11-03

Oj oj oj säger jag och pustar ut.. Vilken hektisk dag det har varit idag! 

Så här såg vår dag ut:

Klockan 8 anlände vi till lägenheten och jag satte igång med packning till Emmaus som skulle komma och hämta grejer mellan 9-15.30 och då vet man ju inte hur lång tid man har på sig.. J

Klockan 9 var det dags för frukost för Alva.

Klockan 9.30 kom Emmaus. Jag hade inte hunnit packat allt så jag slängde ner massa saker medans dom bar ner andra. 

Klockan 9.50 kom min syster och 2 av mina syskonbarn för att hjälpa till. 

Klockan 10 kom 3 målare och vi gick igenom jobbet som ska göras.

Klockan 11 var målarna klara och vi fortsatte att packa och rensa.

Klockan 12 gick vi ner till pizzerian och åt lunch.

Klockan 13 ringde bemanningsföretaget som har anlitat målerifirman och gav mig ett prisförslag som jag accepterade.

Klockan 14 ringde målaren och frågade om dom kunde börja imorgon. Ja visst!

Klockan 15 var det matdags för Alva.

Klockan 16 kom min svåger och hjälpte till att mäta och räkna ut tapet mängden som kommer att behövas.

Klockan 17 kom en man och kollade på sofforna som jag säljer.

Klockan 18 var vi hemma och Alva somnade som en sten.

Under hela den här tiden har min telefon gått varm. Jag har lagt ut en annons på blocket där jag säljer och skänker bort möbler och herregud vad folk var intresserade! Kul! Och skönt om jag blir av med grejerna!

Imorgon ska vi vara i lägenheten klockan 7 för att mäta bänkskivor och klockan 7.45 kommer målarna och sätter igång. Efter klockan 8 kommer en lackeringsfirma och hämtar luckorna i köket.

Nu, nu ska jag samla kraft! God natt!

Ps
Missa inte tävlingen nedan ;)

Kommentarer
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Åh herregud! :/ Hektiskt, ja! Vila idag!

Inlägget kommenterat 2011-11-04 klockan 08:58:56
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Sandra - mamma till Levis

Haha låter som att du har fullt upp. Härligt att det är med roliga grejer i alla fall! :)

Kram

Inlägget kommenterat 2011-11-04 klockan 09:56:10
URL: http://sandraolevis.blogg.se/
Postat av: Josefine

Gud, du får vila idag.



Sköt om dig!

Inlägget kommenterat 2011-11-04 klockan 10:20:02
URL: http://mammatilljolene.blogspot.com
Postat av: i min lilla lilla värld

hihi Blir svettig bara att läsa det

Inlägget kommenterat 2011-11-04 klockan 12:01:46
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0