Blåslagen mamma

2011-11-15

Idag har jag och Alva haft besök av Cicci, en gammal vän till mig och hennes son Felix. Jag och Cicci gick i högstadiet tillsammans och umgicks väldigt mycket på den tiden men en tid efter högstadiet så tappade vi kontakten. Nu har vi fått kontakt med varandra tack vare Facebook. Det känns inte alls som att det är 10 år sedan vi umgicks, allt känns så avslappnat så det är verkligen kul! Cicci och Felix kom vid 11 tiden. Vi åt lunch, fikade och pratade om en himla massa. När det var dags för våra fina vänner att bege sig hemåt följde jag och Alva med till bilen och sen gick vi upp till lägenheten. Jag hade en städfirma där som flyttstädade och det var då dags för besiktning av städningen.

Efter att jag hade besiktigat städningen så gick jag en promenad runt fältet med en sovande Alva i vagnen. Jag knatade runt och tog mig tid att se mig omkring i naturen och det var en väldigt fin eftermiddag, men jag måste säga att jag saknar dom gula löven som nu har fallit från träden.



Alva har haft väldigt svårt att komma till ro när hon ska sova dom senaste dagarna så jag har fått lägga mig bredvid henne i min säng för att hon ska kunna slappna av och somna. Nackdelen med att lägga sig bredvid henne innan hon har kommit till ro är att hon sparkar, viftar och slår, vrider och vänder på sig och det är såklart mamman som får ta smällarna. Ikväll bullade jag upp med en kudde mellan oss så att jag kanske slipper att vakna upp som en blåslagen mamma imorgon :P Nu sover hon iaf gott och jag ska göra detsamma efter att jag har sett klart Desperate Housewives. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0