Underbar helg!

2011-06-05

Vi har haft en sån underbar helg denna helg och det är så skönt att den inte är slut än!

I fredags var vi ute med Sara, Daniel och Charlie och hade picknick i gräset och bara mös. Det är så himla kul att ha träffat Sara och hennes familj! Vi har så himla mysiga dagar när vi ses och det är så kul att våra familjer trivs så bra ihop. Efter picknicken åkte jag, Micke och Alva till Skogås för en träff med en mäklare som ska hjälpa mig att sälja min gamla lägenhet som jag haft för uthyrning och efter det så åkte vi hem till min syster dit vi i stort sett bjöd in oss själva =) Vi grillade och umgicks och hade jätte trevligt!

I lördags åkte vi ju som sagt till Malmköping. Micke och hans kusin Isak åkte till Flen för att pilla på bilen och jag och Isaks sambo Nettan gick ut med våra små på promenad i Malmköping. Nettan och Isak har 2 söner, en på 5 år och en på 10 månader. Vi gick ner till sjön och tog en lite skogspromenad tillbaka och köpte glass på vägen. Malmköping är ju himla mysigt men det är verkligen litet. På kvällen var vi hos Mickes moster och hennes man och slö kollade på tv och åt ost och kex och mitt i allt så blev det strömavbrott. Det varade ett bra tag och lagom tills vi skulle gå och lägga oss så kom strömmen tillbaka igen. Typiskt!

Idag var vi och hälsade på Mickes mormor så hon fick träffa Alva vilket både jag och Micke tycker är kul. Efter det åkte vi hem till Mickes moster och åt lite lunch och packade ihop våra saker sen åkte vi till Eskilstuna och mötte upp Isak och Nettan på babyproffsen. Babyproffsen butiken i Eskilstuna är den bästa babyproffsen butiken som jag har varit i, mycket bättre sortiment och mycket fräschare butik än dom vi har här hemma. Dit vill jag igen! Sen åkte vi till Tuna park för lite shopping och fika. Jag köpte lite nya leggings och Micke hitta nån tröja. Innan vi åkte hem till Stockholm åkte vi förbi Mickes kompis Marcus i Nykvarn för lite tacos. Var skönt att stanna till där för lite mat och för att umgås en stund istället för att stanna på nån mack på vägen eller McDonalds.

Nu är det läggdags och imorgon blir det nog en liten picknick och sen kommer Alvas farfar och farbror hem till oss på fika. Som sagt en underbar helg och så skönt att den inte är över än!

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Det låter som en underbar helg vännen :)

I veckan måste vi ses! Kramar

Inlägget kommenterat 2011-06-06 klockan 09:56:00
URL: http://sarasland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0