Vi fortsätter mysa

2011-07-24

Vi fortsätter att mysa och ha det trevligt på vår lilla semester resa. Idag var vi på stan igen och kollade runt. Det blev lite shopping till Alva och så blev det en blus till mig. Mellan shoppingen tog vi en mjukglass på torget där vi mötte upp männen som drack öl och min mamma som kom till stan med 2 av min systers barn som inte ville gå på stan. Vanligaste mjukglassen i Finland är laktosfri, vilket är kanon för oss som inte tål laktos!

Efter shoppingen var vi och åt middag på en restaurang som heter Amarillo. Det är en Texmex restaurang som har jättegod mat. Jag åt kyckling med pommes frites och en mozzarella stick, jättegott!



                Till vänster om fontänen satt vi och åt glass, fontänen står mitt på torget.

Imorgon checkar vi ut från Scandic Rosendahl och beger oss till ett spa hotell i närheten av min mormor och morfars landställe, där ska det badas och njutas. Ska försöka blogga lite mer och slänga upp lite bilder imorgon men nu är det en liten tjej som ska nattas.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Therese hellman

Saknar er gör vi den blivande Löf familjen ;)

Inlägget kommenterat 2011-07-25 klockan 13:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0