Mammaträff och bebismys

2011-07-18

Idag skulle egentligen Alva fått sin första vaccination men det blev ingen. Vi åker till Finland på onsdag och tänkte att det vore ju bra om hon fick den innan vi åker, men så kom vi fram till att det är bättre att ta den när vi kommer hem. Hon är tydligen inte skyddad efter första vaccinationen utan först efter den andra så då tar vi den senare istället så att hon inte mår dåligt när vi åker.

Eftersom det inte blev någon vaccination så åkte jag och Alva in till stan och mötte upp Sara med Charlie, Therese med Ameah och Tina med Minna. Vi gick till Kungsholmen, till ett babycafé som heter baby revolution. Först när man kommer in så är det en butik med massa fina och roliga babysaker och en trappa ner har dom ett fik som välkomnar barnvagnar och bebisar. Såååå mysigt! Jag har aldrig varit där tidigare men jag kommer garanterat gå dit fler gånger. Det fanns till och med barnstolar för dom allra minsta som inte kan sitta än och Alva verkade trivas där iaf.

Efter att vi hade fikat lite lunch så gick vi ner till norr mälarstrand och köpte glass och promenerade mot centralen vid vattnet. När vi inte hade lång bit kvar till centralen så började det att regna lite och när jag och Sara satt på tåget så vräkte det ner. Så man kan ju säga att vi hade tur med vädret iaf. Micke var snäll och hämtade mig och Alva vid tåget så att vi slapp gå hem i regnet vilket var väldigt uppskattat.

Jag hade tyvärr inte kameran med mig men jag fick till två bilder med mobilen som hade dåligt med batteri iaf. Alltid något. Såg att Therese hade lagt upp fina bilder från dagen på sin blogg så kika in där om ni är nyfikna.




Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej ! Hittade till dig via Thereses blogg och vad roligt att vi båda har en liten Alva födda i April :)

Inlägget kommenterat 2011-07-18 klockan 21:41:08
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Elin

Jag håller just nu på och lottar ut en alldeles ny design. Skulle du kanske vilja vara med och ha chansen att vinna den? Gå in här:



http://mysphotos.blogg.se/designutlottningar/2011/july/designutlottning-1.html#comment

Inlägget kommenterat 2011-07-18 klockan 21:50:26
URL: http://mysphotos.blogg.se/
Postat av: Josefine

ja det är verkligen så himla roligt :) bloggvärlden är fantastisk ! Du har också en supersöt liten Alva ! Smart att ta vaccinationen när ni kommer hem, min Alva fick lite feber och var hängig först dagen efter. Men efter en alvedon var hon sitt glada jag igen :)

Inlägget kommenterat 2011-07-18 klockan 23:17:10
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0