Pepparkaksgubbe på besök

2011-12-15

Idag har jag och Alva varit på besök och haft besök. Vi började dagen med att ringa på hemma hos mormorn klockan 8 och in stövlade vi för frukost. Jag hade med mig mitt bakade julbröd och mormorn fick bjuda på kaffe. Gott! Jag hjälpte mormorn att städa innan det var dags för språngmarsch hem. Lovisa och Julius stog nämnligen och väntade på oss utanför huset. Dom kom på lunch dejt och Julle kom som pepparkaksgubbe och ville fotas så det gjorde vi och det blev en hel del bra bilder på gubben :)

På eftermiddagen kom Alvas pappa, M, hit och umgicks med lillfisan så mamman fick lite tid för fix och vad blev det då om inte lite bakning. Det blev snäbollar den här gången och guuuud så goda dom blev! Detta måste provas så receptet kommer såklart sen. Igår beställde jag mat från mataffären och leveransen kom när M var här så jag hann få upp alla varor också, skönt! Nu ska jag slappa i soffan en stund innan sovdags och imorgon blir det julklapps shopping igen.


Pepparkaksgubbe på besök

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken härlig pepparkaksgubbe!:)

Inlägget kommenterat 2011-12-15 klockan 22:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0