Missnöjd och sviken

2011-12-29

När Alva sov sin förmiddagsvila så slog jag mig ner i soffan, la upp benen och funderade en stund, jag gjorde ingenting utan jag bara funderade. Jag tog mig inte ens tid att byta kanal på tv:n när det var tv shop och mirakel bh:n.

Jag har iaf kommit fram till att jag inte är nöjd med livet, hur mitt liv ser ut idag. Jag är inte nöjd med mig själv, hur jag ser ut, hur jag mår, vart jag är idag. Det jag verkligen är nöjd med det är såklart min underbara fantastiska solstråle Alva, det kommer aldrig att förändras! Jag har iaf bestämt mig för att ta tag i mitt liv och mig själv. Jag är så sjuuuukt trött på stenen i magen och att varje dag vara ledsen! Nu är det slut! Jag ska ta hand om mig själv för att må bättre, orka mer och vara den fantastiska person jag faktiskt är. Nu sitter jag här och tårarna rinner för 111:e gången denna veckan och det är så sjukt tungt och sitta och tänka på hur planen var och var jag nu är hur jävla sviken jag har blivit av den som betydde mest av allt, den som jag delade allt med, den som jag lovade evig trohet, den jag trodde skulle finnas vid min sida när livet tog slut. Det går inte med ord att beskriva hur det känns. Jag har iaf bestämt mig för att jag ska börja leva MITT liv!


             


Kommentarer
Postat av: Therese Löf

Gumman ibland är livet fruktansvärt orättvist. Men du har rätt inställning att nu ska du ta tag i att må bra. För fantastisk är du och för inte tala pm vilken fantastisk mor du är.

Inlägget kommenterat 2011-12-29 klockan 12:48:45
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Det tar tid att komma till det steget att gå vidare. Och jag tror det är bra att saker tar tid då tror jag att man är mer redo. Att gå till någon professionell är super bra när man genomgår svårigheter. Jag kan inte veta om du behöver det men jag vet av egna erfarenheter att det är väldigt givande:). Sedan vill jag även säga att vi tänker på dig då och då och känner med dig ska du veta, även om vi inte känner varandra så mycket. Kram

Inlägget kommenterat 2011-12-29 klockan 19:14:51
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Louise Hellman

Johanna jag tycker du är grym att du tar dig igenom detta! Tro mig, när lugnet efter stormen kommer, det är då du kommer Briljera , ! kram till dig å Alva

Inlägget kommenterat 2011-12-29 klockan 19:56:28
Postat av: Fia- mamma till Edison

Många styrkekramar till dig <3

Inlägget kommenterat 2011-12-29 klockan 20:50:02
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag finns här fastän vi inte hörs lika ofta som förr. <3

Inlägget kommenterat 2011-12-29 klockan 21:02:57
Postat av: pia

Glad att du har rätt inställning.Du måste tänka på dig själv. Klart att du har det tufft. Kan inte vara lätt att gå igenom det du gjort. Vi tänker på dig. Du kommer att må bättre även om det tar tid. Stora Varma kramar till dig o lillskruttan Pia/Åke

Inlägget kommenterat 2011-12-29 klockan 23:37:36
Postat av: Mormor till Alva

Ja, nu har du bara tänkt på Alva i 8 månader och det kan man inte direkt inte säga om den andre som efter ett par månader inte tyckte det var roligt att ha familj längre. Alla par har ju svårigheter, speciellt när man fått barn men, men... Du är en fantastisk mamma och det ändras ju inte om du börjar tänka på dig själv också! Här har du en barnvakt också, Alva och jag känner ju varandra väldigt väl och hon är trygg hos mig. Kram mamma

Inlägget kommenterat 2011-12-30 klockan 13:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0