Livet som ensamstående infinner sig

2011-12-30

Som alla som är hemma och är föräldralediga vet så är ju inte plånboken den fetaste delen i ens liv just nu och det kan jag säga att det börjar visa sig här. Att dessutom vara ensamstående och själv behöva betala allt, ja barnbidrag och underhåll kommer ju in i kassan också men det känns inte och det är ju ingen summa att hurra för tycker jag. Livet som ensamtående börjar infinna sig hos mig och efter att ha betalat räkningar denna månad så hade vi knappt 500 kr kvar. Vad gör man?! Då hade jag betalat alla julklappar förra månaden så det var inte så att några pengar gick till sånt, utan det var det vanliga, hyra, telefon, bredband, försäkringar osv. Som tur var fick Alva en hel del kläder i julklapp så att hon klarar sig ett tag så det är ju skönt. Eftersom min kräsna lilla dam inte tycker om hemmagjord mat så blir ju det lite dyrare också men nu fick vi hjälp av M, Alvas pappa att handla mat på Maxi så vi fick hem en hel del. Problemet nu är att vi har gått över inkomsten med utgifter och det kommer nog inte att räcka heller. Själv så köpte jag varma koppen, nudlar och billig pasta som jag ska mumsa på. Aldrig tidigare har jag haft ont om pengar så det här känns väldigt kämpigt att få ihop och jag vet ju att jag inte kan leva som förut, nu är det snåla som gäller!

Det blev ett väldigt personligt inlägg här men det känns skönt att få ventilera. 



Min tjej är värd allt och massa mer ♥

Kommentarer
Postat av: Malin

Brukar va inne och läsa din blogg ibland (men aldrig kommentera) och är riktigt ledsen för din skull över hur livet har blivit.

Jag har själv en liten, men lever med grabbens pappa, men vet ändå hur tajt ekonomin kan vara.

Ett tips är att det finns jättebra sidor på Facebook där man kan byta till sig barnkläder/vuxenkläder/leksaker osv mot vad du själv har att erbjuda. Det som är bra är att inget får handla om pengar!!

Har själv fått ihop så mycke kläder där igenom till grabben att vi knappt behöver köpa nåt alls tills han är 3 år :)

Hör jättegärna av dig om du vill ha adress eller bara ventilera dig.

Ta hand om dig och din supersöta dotter!

Kram Malin

Inlägget kommenterat 2011-12-30 klockan 21:42:06
Postat av: Angelica (alias bajs korven)

Gumman jag finns alltid här för dig! Vi får ses nästa vecka och mumsa lunch och fika hemma hos mig! Älskar dig

Inlägget kommenterat 2011-12-31 klockan 00:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0