En lördag i December

2011-12-10

Det är ungefär så den här dagen känns, som en lördag i december. Det har inte varit någon märkvärdig dag men inte heller en dålig dag. Dagen började vid 8.30 då jag vaknade av att världens underbaraste låg och pratade och hade skoj bredvid mig. Vi låg kvar i sängen en stund innan magarna ropade efter frukost. Efter frukosten kom mormorn hit så mamman kunde ta en dusch i lugn och ro, det är tur att hon finns den här fina mormorn ♥ Efter duschen gick vi till centrum för att handla lite gröt och för att hämta ut en efterlängtat paket. Jag kände inte för att gå hem och tråka resten av dagen så vi gick med mormorn hem och åt pannkakor och fikade. Efter att ha suttit i 1½ dag i soffan med sjuk liten tjej i famnen så kändes det bra att inte gå hem för risken fanns att man skulle bli sittande igen. Idag har Alva varit utan feber och 100 gånger piggare än igår så jag vet inte riktigt vad hon hade här... Mysigt har det varit att få rå om henne även om det är tungt att se henne må dåligt.

Det är inte riktigt min grej det här med att sitta hemma en hel dag, inte nu iaf. Mina tankar vandrar iväg och jag tänker lätt på sånt som är jobbigt vilket gör mig ledsen. Jag har hunnit med att tänka väldigt mycket dom här dagarna och kommer bara fram till att allt är sjukt jobbigt och jag fortsätter undra om det verkligen ska vara så här. Var det verkligen så att det bara var jag som kände det?! Tydligen! Livet är bra jävla orättvist har jag kommit fram till iaf! Men inte mår jag bättre för det. Nej som sagt jag måste ha saker att göra hela tiden annars kommer jag bli knäpp eller gräva ner mig. 

Imorgon blir nog en bra dag iaf, då ska vi hem till min syster och fika och det brukar alltid bli trevligt.  



      Foto: Sara Tranberg

Kommentarer
Postat av: pia

fin bild på er två. Kram Pia o Åke

Inlägget kommenterat 2011-12-25 klockan 22:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0