Farfarmys och bebisdiskussion

2011-08-04

Idag kom Alvas farfar upp till oss och tog en fika och mös lite med Alva. På nåt sett så lyckas hon alltid bli trött och somna precis innan farfar ska komma och det gjorde hon nu med, hon somnade väl ca 10 minuter innan han kom men hon vaknade kanske efter en halvtimma så då hann dom mysa.



Alva snackar med farfar


Efter farfar besöket så mötte vi upp Sara och Charlie i centrum och åkte till Jakobsberg där vi åt lunch (både bebisar och mammor), shoppade, åt isglass och fikade. Alva och Charlie hade en liten diskussion när vi fikade där Charlie berättade för Alva om sin onda mage och Alva tyckte såklart synd om Charlie. Det lät verkligen som att Charlie klagade lite och Alva tyckte synd. Gullungar!!

Jag skulle köpa ett hårband till Alva som jag såg på H&M i Farsta och som jag ångrat att jag inte köpte. Jag ville helst ha ett vitt så därför köpte jag inte det, för det var rosa. Men nu ångrar jag mig så himla mycket! Det fanns inte på H&M i Jakobsberg! :( Jag har köpt rosa stumpbyxor till henne och så har hon en rosa kofta som hon kan ha till klänningen på lördag och det vore sååå fint med det rosa hårbandet till det. Om ni har tips på vart man kan hitta håraccessoarer till bebisar i stan så snälla berätta gärna för jag vill verkligen ha ett.

Imorgon ska vi umgås med Sara och Charlie igen och då ska Charlies pappa också med, Alvas pappa jobbar så han kan tyvärr inte följa med :( Men vi ska iaf på babysim! Det ska bli riktigt kul, Alva älskar ju att bada så det borde bli kanon! Efter att vi har varit på babysim så tänkte vi gå till Baby revolution igen och fika. Där har jag en känsla av att vi kommer hänga mycket i höst :) Så himla mysigt ställe!

Kommentarer
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Ja det var himla mysigt! En gömd pärla:). Det är trevligt på Baby revolution! Kram

Inlägget kommenterat 2011-08-04 klockan 20:46:00
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Babydjungeln - Jeanette

Hörs trevligt ut!

Inlägget kommenterat 2011-08-04 klockan 21:32:32
URL: http://www.babydjungeln.se
Postat av: Fia- mamma till Edison

Vad kul med babysim! Hoppas ni får en mysig dag! :)



Sv: Hihi ja min kladdiga lilla fluris! :P

Inlägget kommenterat 2011-08-04 klockan 21:54:03
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Spännande med babysim :) Väntar ivrigt på uppdatering. Kram till er!

Inlägget kommenterat 2011-08-05 klockan 10:08:00
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Alexandra - mamma till Märta

ja, är riktigt nöjd med stolen & Märta med!

fast om jag byter rum står hon där och kan helt plötsligt inte gå varken fram eller bak.. .. .

unge.



Baby revolution är ju kärlek <3

Inlägget kommenterat 2011-08-05 klockan 12:12:33
URL: http://riktiglycka.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0