Rulla runt...

2011-08-10

Vi myser som bara den här hemma hos mormorn och idag var mostern och 2 kusiner här och busade och underhöll Alva. Hon har tagit många korta lurar idag (utmattande att busa hela dagen) och vant sig vid sängen här och sover nu för natten. En sak som är väldigt bra är att hon somnar själv, även i den sängen.

Alva har fått träna magläge väldigt mycket idag också och det går framåt! När hon hade sovit på förmiddagen la jag henne på mage på golvet och ca 3 sekunder senare när jag går förbi henne och ska fixa en flaska mat så ligger hon på rygg, hon hade vänt sig från mage till rygg! Det var första gången, tidigare har hon vänt sig från rygg till mage. Jag la henne på mage en gång till efter det och då vände hon sig när jag såg det och nu vänder hon sig så fort hon hamnar på mage nästan. Nu får man verkligen se upp för nu rullar hon runt överallt!


Se så duktig hon är när hon ligger på mage, det är kul när man har mammas gamla leksak äpplet man kan titta på och som plingar när man rör vid det. Filten Alva ligger på har både jag och min syster haft så den är 40 år gammal, rätt häftigt!


 
Här sitter Alva och kollar läget i sin nya babysitter som snälla mormorn har köpt till Alva som hon ska ha när vi är här.



Fina regnbågen igår när vi var och handlade grejer till Alva.




Imorgon fortsätter vi att mysa och ska träffa Linda, en kompis till mig i Farsta för lunch. Jag har inte träffat henne sen någon gång i Februari, tror jag att det var sist så det ska bli riktigt skoj. Hon har nog med sig sin lilla grabb också som inte är så liten längre (beroende på vad man jämför med). Det ska iaf bli jättekul att träffa dom! 

Jag har inte datorn med hit så därför kommer det att se lite annorlunda ut här på bloggen ett tag, huvudsaken är ju att man kan blogga! :)

Godnatt på er! Kram 

Kommentarer
Postat av: Josefine

hihi ja det hade jag nog också kanske tyckt om jag fixat en till mig själv. Men min syster överraskade mig med en babyshower då hon hade samlat alla mina närmaste vänner, utan min vetskap, så kul var det ! :)

Inlägget kommenterat 2011-08-10 klockan 21:50:53
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Josefine

ååh och jag glömde ju kommentera att hon hade vänt sig !! Alva är på G här hemma också men hon har armen ivägen ;) hihi

Inlägget kommenterat 2011-08-10 klockan 21:51:34
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Linda

Var gärna med i mina två tävlingar jag har i bloggen med fina priser:D

Inlägget kommenterat 2011-08-10 klockan 23:38:47
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros
Postat av: Josefine

ååh men vad tidig hon var med det !!! :) Alva somnade bara när jag la henne på mage, haha latast i stan :D men nu är det på G här ! hoppas att hon vänder sig snart (fast när hon väl gjort det så kommer jag nog ångra det, haha) ;)

Inlägget kommenterat 2011-08-11 klockan 12:00:04
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Josefine

åh vad kul att jag kunde hjälpa till ! dom har såå mycket fint :) hoppas att du hittar det du söker efter ! :) hihi. När ska din Alva döpas ?

Inlägget kommenterat 2011-08-11 klockan 21:06:10
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Josefine

åh kul !! :) jaa strössel hade dom inte så mycket av, det var mest pärlor och sånt ! fast som du säger, coop har en massa olika varianter på det :)



Min Alva ska döpas dagen efter, den 28/8, hihi. Hon ska heta Alva Josefine, efter sin mamma ;) vad ska din lilla sessa heta mer ?

Inlägget kommenterat 2011-08-11 klockan 21:18:50
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Mikaela - mamma till Viktor <3

Ja, men absolut, det är klart vi ska ha det till nästa barn :D

Inlägget kommenterat 2011-08-12 klockan 20:47:43
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0