Hemma hos mormor

2011-08-09

Idag på morgonen tog vi en fika med Sara och Charlie i centrum. Efter det gick vi till bvc och vägde Alva och Charlie. Nu väger Alva 5410 gram men har planat ut lite igen... Det är tydligen vanligt att dom planar ut lite under sommaren pga värme och nu har det ju varit väldigt varmt. Jag tyckte inte heller att Alva fick i sig så mycket mat men nu har jag bytt till nr 2 på napparna till nappflaskan och det går faktiskt lite bättre nu. Vi går tillbaka till bvc för viktkoll om 2 veckor igen för att se hur hon ligger till då. Jag blir så nojig för hon säger ju inte så mycket utan är bara en nöjd liten bebis. Skruttan!

Nu är jag och Alva hemma hos Alvas mormor. Vi kom hit idag vid 13 tiden och åt lite lunch och sen så slängde vi oss iväg tillsammans med mormorn till babyproffsen. Där inhandlade vi en säng till Alva som hon kan ha när vi är här och hälsar på, en babysitter som vi ska ha här, madrass till sängen och kudde och örngott. Nu sover Alva gott i sin nya säng efter mycket om och men. Jag tror att hon sovit max 1 ½ timme totalt idag på dagen så hon var väldigt övertrött nu när det var dags att säga godnatt.

Imorgon kommer Alvas moster och en av kusinerna hit och hälsar på också så då blir det massa mys. Resten av veckan har vi inget planerat men vi funderar på en tripp till Nynäshamn men då bör det vara bra väder. Det lär garanterat bli en tripp till Farsta centrum någon dag iaf :)

Nu ska jag också gå och sova, känns skönt efter en lång dag med babyshopping :) Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Bra att ni fick tag i en säng och grejer! Jag har bestämt mig för att släpa med bumbon ner till Skövde, kommer inte klara oss utan den. Dessutom får vi nog paketet från Jollyroom i morgon (ÄNTLIGEN), så nu har vi snart en babyvakt :)

Sov gott! Kram

Inlägget kommenterat 2011-08-09 klockan 22:08:15
URL: http://sarasland.com
Postat av: Linda Dahlin

Hej tjejen. Om du ska till farsta centrum får du gärna höra av dig, skulle vara roligt att få se den lille :) tar gärna en fika om du har tid. Kramar

Inlägget kommenterat 2011-08-10 klockan 15:23:25
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

En tripp till Farsta är alltid trevlgit :)



Inlägget kommenterat 2011-08-10 klockan 21:10:28
URL: http://mylifeinthai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0